miercuri, 8 august 2012

Rezervatia PETEA in pericol,din nou ..

Sint unul din cei care se bat cu pumnul in piept pentru "binele semenilor mei"si al familiei mele,asa ca de cite ori am ocazia incerc sa trag un semnal de alarma pt.a corecta o greseala flagranta sau un abuz .
Si de aceasta data am nefericita ocazie de-a arata cum se distruge inca o "minune":REZERVATIA PETEA din BAILE 1 MAI .
Ca si bihoreansi localnic m-am solidarizat actiunilor MUZEULUI TARII CRISURILOR din ORADEA sau diferitelor fundatii cum ar fi FUNDATIA ECOTOP (in ciuda vaditei inclinari filo maghiare),considerind ca zona si locuitorii ei merita mult mai mult decit fac si mai ales pot face :(.
Imi aduc aminte cu deosebita placere momentul cind ma "impuleam" acum multi ani cu directorul MUZEULUI TARII CRISURILOR dl.AUREL CHIRIAC in legatura cu lobby-ul facut de acesta pt.cedarea proprietatii asupra rezervatiei catre ECOTOP!Era la vechea primarie si parca cineva si-a gasit sa saboteze sedinta de consiliu "taind lumina".Din pacate acea sedinta in care am stat la "lumina luminarilor" n-a fost deloc romantica ,a fost un priveghi :((((
In primavara-vara a izbucnit un scandal in legatura cu scaderea drastica a debitului piriului PETEA datorita asa-ziselor foraje ilegale :se cauta un "acar Paun".
#PESURSE AM AFLAT CA:
Se pare ca realul "vinovat ar fi "SC.TURISM FELIX SA",dar vinovatia a fost "trasa sub pres" din moment ce aceasta societate este cea care administreaza statiunea BAILE FELIX si dicteaza in paraginitul STRAND VENUS din BAILE 1 MAI si este administratorul legal al geo-termalismului din zona !Pe linga aceasta societate au fost in stare de ilegalitate si numerosi "consumatori" cu foraje " sau chiar cu "bransamente " "semi-legale"in reteaua de consum al numitei societati....
Alti vinovati de reducerea drastica a debitului izvoarelor termale,proprietari de foraje legale sau semi_legale se pare ca mai mult au fost "avertizati"decit sanctionati la acea vreme :(((
Dar atunci necesarul de apa termala era scazut ,sezonier vorbind ,asa ca nivelul apei in rezervatie a crescut spectaculos...cel putin pentru mine,care am urmarit fenomenul :)))
Nu vorbesc prea mult nici despre "salvatorul rezervatiei" din acel moment,societatea de turism care administreaza un hotel in acea locatie(PERLA) infloritoare in "draci" declarata investitor strategic" pt.comuna SINMARTIN de catre "persoane"murdare".
Se pare ca acest investitor "a pus laba" legal sau nu ,pe un foraj de apa termala aflat "ca din intimplare "in apropierea locatiei sale :((
Marele proiect numit MUZEUL SATULUI,pt.care MUZEUL a accesat fonduri europene(#pesurse) s-a blocat intr-o gramada de "tirsi",singurul lucru care mai aminteste de acesta fiind o poarta inchisa cu lacat :))
DAR lacatele sint facute pt.oamenii cinstiti si corecti:)).EU NU SINT UN FRAIER asa ca nu mi-a stat in cale nici un lacat :)))
Daca urmariti atent fotografiile o sa vedeti unde a fost "pina mai ieri"nivelul apei in rezervatie,precum si fenomenul de "inflorire" si de "impadurire" cu trestie si stuf al rezervatiei...(debit scazut de apa)
Am aflat #pesurse ca la "ordin" paznicul rezervatiei a inchis cu lacat portile pentru a evita accesul publicului..la aceasta catastrofa :((

P.S.:
Se pare ca usor teribilist si surescitat cum sint am "sifonat" subiectul prezentului post asa ca o chestie mult mai gazetareasca gasiti pe BIHOREANUL (la ultima ora).




























Niciun comentariu: